Sayfalar

26 Temmuz 2008 Cumartesi

Eğer Servis Yöneticisi'nde hata alıyorsanız...

# service list
Traceback (most recent call last):
File “/bin/service”, line 330, in <module>
main(sys.argv[1:])
File “/bin/service”, line 302, in main
list_services(use_color)
File “/bin/service”, line 180, in list_services
services.append((service, getServiceInfo(service, bus), ))
File “/bin/service”, line 170, in getServiceInfo
return obj.info(dbus_interface=”tr.org.pardus.comar.System.Service”)
File “/usr/lib/python2.5/site-packages/dbus/proxies.py”, line 140, in __call__
**keywords)
File “/usr/lib/python2.5/site-packages/dbus/connection.py”, line 607, in call_blocking
message, timeout)
dbus.exceptions.DBusException: tr.org.pardus.comar.dbus.unknownmodel: Application interface doesn’t exist.


Eğer bir Pardus kullanıcısı iseniz ve yukarıdaki hata size bir yerden tanıdık gelmiyorsa, konsoldan yönetici haklarıyla service list komutunu verdiğinizde bu hatayla karşılaşıyorsanız veya aynı şekilde Tasma'dan Sistem Seçenekleri » Servis Yöneticisi'ne erişmek istediğinizde Tasma kendinden geçiyor, donuyor [http://imaj.at/45480] ise, çözümü burada.

Sorunun sebebi, sanırsam kdebase paketinin kaldırılması veya güncellenmesi sonucu ÇOMAR veritabanında bozulan bir satır. Çözümü ise, Bahadır Kandemir'in hazırladığı bir Python betiği. Python betiği konsoldan yönetici haklarıyla çalıştırdığımızda gerekli işlemler yapılıyor ve sorun çözülüyor.